Välkommen till Salong gula villans blogg " Små funderingar"
Hejsan! 20 års jubileum! Nu har salongen min, funnits i 20 år, och jag är stolt och tacksam, att jag tog beslutet att starta den. Vägen har varit krokig, då det är tufft att driva eget, även om det verkligen är både roligt och utvecklande. Ni som varit med i kundkretsen redan från starten, till och med från när jag arbetade på Corinne and Friends, har ju sett hur både jag och salongen gått igenom olika stadier av förändring. När jag startade, 2006, var det tillsammans med en kollega, Eva, som gjorde naglar, när vi bägge arbetade på Corinne and friends. Vi gick och tittade på lokalen, och började drömma, där visionen var ett skönhetskoncept med många olika behandlingar. Och bara ett par månader efter, var vi igång. Lokalen är ju k-märkt, så man fick göra det bästa av vad som är, utan att ändra om för mycket. Så Eva var bäst i stan på den tiden, när det gällde naglar, och snart började hon hålla i utbildningar för blivande nagelstylister. Snart var där två till, först Elin, och sen Tobia
6 juni 2026