Salong Gula Villan vaknade till liv våren 2006.
Jag såg en liten annons i Hallandsposten, och insåg att jag som född i Stockholm,
hade noll koll var detta hus låg eller dess historia,
till skillnad från många inbitna Halmstadbor.
Min dåvarande kollega Eva, (som tyvärr gick bort för några år sedan),
följde med och tittade under en lunchpaus,
och vi blev båda direkt förälskade i huset och lokalen.
Visionen var född och det fanns ingen återvändo.
Envishet är en dygd och efter ett par månader var salongen igång.
Dessförinnan hade jag förmånen att under ett par år få arbeta på Corinne & Friends,
där jag återfann mina kunskaper som legat i vila några år efter barn och andra livsprojekt.
Min väg till frisöryrket startade som lärling på Yvonnes Hårsalong i Stockholm där jag under några års tid fick möjlighet att utveckla mig
under ledning av Yvonne Hässelvall, som var
en otrolig inspirationskälla och långt före sin tid.
Det tokiga är att trots att jag stormtrivs, så hade jag från första början
ingen som helst tanke på att det var frisör jag skulle bli.
Något år efter starten av Salong gula villan,
utbildade jag mig även inom kosmetisk tatuering
och fransförlängning, vilket jag sedan även utbildat andra inom.
För mig är mötet med människan,i kombination med kreativiteten i mitt yrke,
en stark drivkraft.
Jag gillar problemlösning, färg och form, och hårförlängning,
som med alla dess möjligheter, är ytterligare en passion.
Att göra att någon kan må lite bättre eller känna sig lite finare,
ligger mig varmt om hjärtat.
Sedan en tid tar jag endast emot mina stamkunder,
då jag har en stabil kundkrets sedan många år,
och alla mina kunder har en plats i mitt hjärta
Om någon ytterligare ibland får en tid,
så är det när jag känner att jag kanske kan göra en skillnad
för just den personen.
Om ni kikar in på salongens instagram, så är jag inte bra på att lägga ut något där nuförtiden, det bara är så. Antingen glömmer jag förebilden eller efterbilden.
Däremot så kan ni gå in på Renads instagram och kika på alla hennes fina arbeten,
länken ligger längst ner på sidan.
I salongen känns det viktigt att låta allt ta sin tid.
Vissa kanske kallar mig tidsoptimist – och ja, jag är optimistisk och saker tar tid :)
Salong gula villan
& Barber Alex
Brogatan 54, 1 tr upp
302 95 Halmstad
035120011
Denna sida är återskapad från tidigare sida och ägs av Jeanette Andersson 2006- 2026
Vissa bildobjekt samt den tidigare sidan, har skapats av Wanja Weinheimer
Copyright @ All Rights Reserved